Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2014

Ιερά Μονή Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, Λυκόβρυση: ένα μεγάλο προσκύνημα με το παλαιό εορτολόγιο...


Η ιερά μονή Αγίας Ειρήνης Χρυβαλάντου, που βρίσκεται στη Λυκόβρυση Αττικής, είναι ένα από τα πιο γνωστά και μεγάλα ορθόδοξα προσκυνήματα στην Ελλάδα (ολίγα εδώ).
Αναρίθμητοι χριστιανοί καταφεύγουν εκεί προσευχόμενοι στην οσία Ειρήνη, λαμβάνουν τεμάχιο από το ευλογημένο μήλο της και κατά το θέλημα του Θεού βλέπουν το θαύμα. Ιδιαίτερα καταφεύγουν εκεί άτεκνα ζεύγη, στις ικεσίες των οποίων η αγία ανταποκρίνεται συχνά, όπως φαίνεται από τις βαπτίσεις παιδιών στο μοναστήρι, που λαμβάνουν το όνομά της.
Είναι γνωστό φυσικά ότι η μονή ακολουθεί το παλαιό εορτολόγιο και τιμά τη μνήμη της αγίας στις 10 Αυγούστου. Υπάγεται στο μητροπολίτη Γ.Ο.Χ. Αττικής Χρυσοστόμο και αυτός με τη σειρά του στον Αρχιεπίσκοπο Γ.Ο.Χ. Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Καλλίνικο.
Εδώ μπορείτε να δείτε ρεπορτάζ από τον εορτασμό της αγίας στις 10 Αυγούστου 2013.
Εδώ δημοσιεύεται ένας διάλογος με διαφωνίες για την εγκυρότητα των βαπτίσεων των παιδιών στο μοναστήρι. Οι υποστηρικτές τόσο της αποδοχής όσο και της απόρριψης της εγκυρότητας θα βρουν τα επιχειρήματά τους.

Η φωτο από εδώ, όπου όμως αναφέρεται εσφαλμένα ότι η μονή 
γιορτάζει 28 Ιουλίου (εκτός αν γιορτάζει και τότε, αν και δεν το νομίζω)

Υπάρχει όμως ένα θέμα, που πιστεύω ότι θα πρέπει να προσμετρηθεί στη συζήτηση: ο ορθόδοξος ελληνικός λαός (όχι μόνο τώρα, αλλά απ' όταν υπάρχει η μονή, και σε εποχές με πολύ πιο ζωντανή πίστη και θερμή σχέση με την εκκλησιαστική ζωή) τιμούσε και τιμά την αγία εκεί. Όλος αυτός ο λαός πλανήθηκε; Όλοι οι προσκυνητές της μονής - εννοώ τους νεοημερολογίτες - πλανώνται; Όλα τα παιδιά που βαπτίζονται εκεί είναι "αβάπτιστα" και, καθώς μεγαλώνουν, κοινωνούν, παντρεύονται κ.τ.λ. (με το νέο ημερολόγιο) αντικανονικά, γιατί "είναι σχισματικά" και άρα εκτός Εκκλησίας;
Ας μην απαντήσει κανείς λέγοντας ότι ο κανόνας τάδε γράφει αυτό και ο δείνα το άλλο ή ότι οι παλαιοημερολογίτες δεν έχουν ιεροσύνη γιατί είναι σχισματικοί κ.τ.λ. Ας κοιτάξει η αγία του Χριστού Εκκλησία, πρωτίστως του νέου ημερολογίου (όπου ανήκω), να συνδεθεί με τα παιδιά της, για να είναι ο Χριστός τα πάντα εν πάσι. Και θα συνδεθεί, αν και όταν εγκαταλείψει τον οικουμενισμό και πάψει να αντιμετωπίζει τους αιρετικούς ως αδελφούς και τους παλαιοημερολογίτες ως μιάσματα... Ας καθίσει στο ίδιο τραπέζι με τους ορθόδοξους χριστιανούς που ακολουθούν το παλαιό εορτολόγιο και ας πρυτανεύσει η χάρις και η σύνεση.
Πάντως, αγαπητοί άγιοι πατέρες και άγιοι αδελφοί, συγχωρέστε με, αλλά το ποτάμι των προσκυνητών προς την ιερά μονή της οσίας στη Λυκόβρυση δεν μπορεί να ανακοπεί - ο λαός δεν ενδιαφέρεται για δικαιοδοσίες. Ακούστε τον, σας παρακαλώ.

Ως προς τους αδελφούς μου Γ.Ο.Χ., την αδελφότητα της ιεράς μονής και τη μητρόπολη Γ.Ο.Χ. Αττικής, έχω να παρατηρήσω ότι, αν οι νεοημερολογίτες είμαστε σχισματικοί ή αιρετικοί, πώς η μονή μας δίνει από το μήλο της αγίας Ειρήνης και ενδεχομένως αντίδωρο και αγιασμό; Πώς βαπτίζει παιδιά νεοημερολογιτών, εν γνώσει της, και μετά τα αφήνει στην ευχή του Θεού και δεν τα κατηχεί ώστε να συνεχίσουν να είναι μέλη της Εκκλησίας του παλαιού ημερολογίου, που έγιναν με το βάπτισμά τους (αν υποθέσουμε ότι διαφοροποιείται η Εκλησία αυτή από την Εκκλησία του νέου ημερολογίου - ναι, μία Εκκλησία υπάρχει, είναι σχήμα λόγου όταν φαίνεται να αναφερόμαστε σε δύο Εκκλησίες· σπεύδω να το τονίσω προλαμβάνοντας τους ταχύτερους); Αν δεν είμαστε κανονικοί ορθόδοξοι χριστιανοί, δεν είναι θεομπαιξία αυτό; Αν δεν έχουμε έγκυρα μυστήρια και ιεροσύνη, πώς αφήνονται αυτά τα παιδιά, μαζί με τις οικογένειες και τους αναδόχους τους, να ζήσουν κατόπιν όλη τη ζωή τους ακοινώνητα, ανεξομολόγητα, αλειτούργητα, εφόσον θα μετέχουν σε μια πνευματική και μυστηριακή ζωή με το νέο ημερολόγιο;
Ας φερθεί με σοβαρότητα λοιπόν - συγχωρέστε με - και η Εκκλησία των Γ.Ο.Χ. και ας σταματήσουμε να "μη μιλιόμαστε" σαν ανώριμα τσακωμένα παιδιά...
Έχω λάθος; Μακάρι. Καλύτερα να έχω λάθος, παρά δίκιο. Αλλά ας μην κρίνουμε βιαστικά.
Ο Θεός, διά της Θεοτόκου, της αγίας Ειρήνης της Χρυσοβαλάντου και πάντων των αγίων, ας μας φωτίσει όλους, παρακαλώ.
Ευχαριστώ.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γιορτάζει στις 28 Ιουλίου μόνο που το υπολογίζουν με το παλιό. Εν ολίγοις όταν με το νέο ημερολόγιο είναι 10 Αυγούστου με το παλιό είναι 28 Ιουλίου.

Ορθόδοξη Παράδοση είπε...

Είτε με το νέο ημερολόγιο ή με το παλαιό ημερολόγιο έχουμε εκκλησιαστική κοινωνία με αιρετικούς τότε είμαστε αιρετικοί αν όμως δεν έχουμε εκκλησιαστική κοινωνία με αιρετικούς τότε δεν είμαστε αιρετικοί όποιο ημερολόγιο και αν δεχόμαστε.

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει κανένα πρόβλημα να αναγνωρίσει τους παλαιοημερολογίτες... Οι Γ.Ο.Χ αρνούνται να αναγνωρίσουν τους Επισκόπους της Εκκλησίας της Ελλάδος.... Θα μπορούσαμε να συνυπαρχουμε, όπως γίνεται με τις Μονές του Αγίου Όρους και με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σε όλους.
Αγαπητέ αρθρογράφε (συγνώμη δεν είδα κάπου το όνομα σας), κάνετε ένα λάθος . Δεν θεωρούμε εμείς μιάσματα τους παλαιοημερολογίτες,αλλά αυτοί εμάς. Δεν νομίζω ότι αρνήθηκε ποτέ κανένας ιερέας του νέου ημερολογίου να κοινωνήσει τα άχραντα μυστήρια σε οποιονδήποτε . Δυστυχώς έχω υπάρξει μάρτυρας τέτοιας συμπεριφοράς από παλαιοημερολογίτη ιερέα. Και όχι μόνο προς ενήλικες αλλά και προς μικρά αθώα παιδιά, τα οποία έφτασαν μπροστά στο Άγιο Ποτήριο και έμειναν με το στόμα ανοιχτό. Και αυτό στην Αγ. Ειρήνη Ν. Ιωνίας Μαγνησίας. Σε μονή δε του Πηλίου στο χωριό Σταγιάτες, χήρα θέλησε να τελέσει το 6μηνο μνημόσυνο του συζύγου της εκεί. Ενημέρωσε το μοναστήρι , το οποίο δεν έφερε καμία αντίρρηση , πήρε μαζί τα παιδιά της , αλλά και τον βαριά άρρωστο αδελφό της (ανεύρυσμα στο κεφάλι) , ανέβηκε στο χωριό χαράματα , παρακολούθησαν την θεία Λειτουργία και κάποια στιγμή εμφανίστηκε η Ηγουμένη και την ενημέρωσε πως ο ιερέας δεν θα μεταλάβει κανέναν. Α ο καφές για το μνημόσυνο δόθηκε στην έκθεση του μοναστηριού.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΗΜΑΣ ΤΟΥ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ είπε...

Είτε με το νέο ημερολόγιο ή με το παλαιό ημερολόγιο έχουμε εκκλησιαστική κοινωνία με αιρετικούς ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ τότε είμαστε αιρετικοί αν όμως δεν έχουμε εκκλησιαστική κοινωνία με αιρετικούς τότε δεν είμαστε αιρετικοί όποιο ημερολόγιο και αν δεχόμαστε.

Θα απατήσουν άραγε ποτέ οι ημερολάτρες στο ερώτημα;
Η Μία Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού σώζει την αθάνατη ψυχή μας ή το κοσμικό ημερολόγιο; (Το νέο διορθωμένο Ιουλιανό ή το παλαιό του ειδωλολάτρη Ιουλιανού;)

Alexios Tsiaparas είπε...

Σοβαρά τώρα, πιστεύεις ότι όταν έρθει η βασιλεία των ουρανών, θα ρωτήσει κάποιος τι ημερομηνία έχουμε; Ακόμη περισσότερο, με ποιο σύστημα μετρούσες το χρόνο;

Μαρις είπε...

ΑΓΙΑ ΜΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ