Τρίτη, 4 Νοεμβρίου 2014

π. Αυγουστίνος Καντιώτης και παλαιοημερολογίτες*

* Σημ. Τον όρο "παλαιοημερολογίτες" δεν τον χρησιμοποιώ υποτιμητικά.

Ξεκινώ με μια ανάρτηση του ιστολογίου Κρυφό Σχολειό, που ομολογουμένως με εντυπωσίασε:

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ! Ο ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ ΟΜΙΛΕΙ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΤΟ 1967! 



ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ (ΤΟΤΕ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ) ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΓΝΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟ 1967! ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΜΕ ΛΙΓΕΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ:
"ΕΙΜΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΟΤΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΟΥ, ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΣΗΜΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ Ο ΑΘΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΣΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΘΑ ΜΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΣΗΜΟ ΑΥΤΟ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ".

"ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ; ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΟ ΚΑΡΥΔΙ, ΔΕΝ ΤΟΝ ΣΠΑΝΕ ΤΑ ΣΑΠΙΑ ΔΟΝΤΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΤΟ ΚΑΡΥΔΙ ΑΥΤΟ!"

"ΕΙΣΘΕ ΤΟ ΦΡΕΝΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΝΟ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΒΥΣΣΟ. ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ ΘΑ ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΟ ΜΕΣ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ!"

Το βίντεο από την ίδια ανάρτηση, με πηγή εδώ:




Συνεχίζουμε με ένα σχετικό σχόλιο από το ιστολόγιο Αυγουστίνος Καντιώτης, ιστολόγιο αφιερωμένο στο μακαριστό μητροπολίτη Φλωρίνης, που νομίζω πως πρέπει να το θεωρήσουμε σοβαρό εκφραστή των σκέψεων και των θέσεών του. Γράφει:
 

ΠΟΙΑ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΠΑΛΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ

π.-Αυγουστινος-Ο π. Αυγουστίνος αγαπούσε τους παλιοημερολογίτες και τους υπερασπίζονταν, όταν τους κατεδίωκε άγρια η πολιτεία, με την έγκριση κάποιων ιεραρχών. Ο αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, όπως φαίνεται και από την ομιλία που ακούσατε, δεν ήταν από εκείνους τους ιεράρχες. Ο Γέροντας κατηγορούσε την βιασύνη που υπέδειξε η διοικούσα Εκκλησία, για να δεχθεί το νέο ημερολόγιο, που δημιούργησε το σχίσμα στην Εκκλησία. Δεν θεωρούσε όμως το ημερολόγιο (παλαιό ή νέο) ως δογματικό θέμα, που να εξαρτάται η σωτηρία μας. Ανέφερε μάλιστα και παραδείγματα, που η Εκκλησία έχει το δικαίωμα να αλλάζει και την ημέρα της εορτής του αγίου, όταν συμπίπτει μια μεγάλη δεσποτική εορτή. Η εορτη π.χ. του ιερού Χρυσοστόμου είναι στις 14 Σεπτεμβρίου και η Εκκλησία την μετέθεσε στις 13 Νοεμβρίου. Η εορτή των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων εορτάζονταν την ίδια μέρα και η Εκκλησία την χώρισε…

Αγαπούσε και υπερασπίζονταν ο π. Αυγουστίνος τους αγνούς παλιοημερολογίτας που ήταν έτοιμοι να θυσιαστούν για το Χριστό. Έβλεπε τους άμισθους ιερείς των παλαιοημερολογιτών (που είχαν κανονική χειροτονία), πιο ελεύθερους για να υπερασπιστούν την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ. Κρατούσε ο Γέροντας αγωνιστής ιεράρχης στο παλιοημερολογιτικό ζήτημα την ίδια στάση με τον πνευματικό του πατέρα, τον άγιο ηγούμενο της Λογοβάρδας π. Φιλόθεο Ζερβάκο. Ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης αγαπούσε και υπερασπίζονταν τα δίκαια των παλαιημερολογιτών, αλλά έδινε πολύ μεγάλη βαρύτητα στην εγκυρότητα της χειροτονίας των. Δεν ήθελε ο οποιοσδήποτε απατεώνας να εξαπατήση τον απλό ορθόδοξο χριστιανό. Στη Φλώρινα όταν έγινε Μητροπολίτης βρήκε έναν μικρό ναό των παλιοημερολογιτών. Εξυπηρετούσε τους ελάχιστους παλαιοημερολογίτας ιερέας που δεν ήταν από τη Φλώρινα. Δεν του έφερνε κανένα εμπόδιο, το μόνο που τον ενδιέφερε  ήταν, να ξέρει άν έχει κανονική χειροτονία.

Πριν από 50 χρόνια τον πλησίασε κάποιος νέος και τον ρώτησε, αν η εξομολόγηση που έκανε από μικρός σε παλαιοημερολογίτη ιερέα ήταν άκυρη. Και ο π. Αυγουστίνος για να του απαντήσει, του είπε να ρωτήσει ποιός επίσκοπος τον χειροτόνησε ιερέα.  Όταν το έμαθε, το είπε στον π. Αυγουστίνο και εκείνος του απήντησε ότι· η εξομολόγηση του ήταν έγκυρη, γιατί ο  πνευματικός του είχε κανονική χειροτονία.  

Ο Μητροπολιτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος προσπάθησε επανειλημμένως να συμφιλιώσει και να ενώσει τις μεγάλες παρατάξεις των παλαιοημερολογιτών. Πήγε και ως απεσταλμένος της διοικούσας Εκκλησίας για να συζητήσει μαζί τους και να βρουν κάποια λύση και να γεφυρωθεί το χάσμα, αλλά δεν έγινε τίποτε.  

Σήμερα όχι 5, όχι 10 παρατάξεις και αντίστοιχους αρχιεπισκόπους έχουν οι παλιοημερολογίτες αλλά πολλαπλάσιους και κατηγορούνται μεταξύ τους. Ποιος απ' όλους έχει δίκαιο; Το διαίρη και βασίλευε, σύνθημα του διαβόλου, εβασίλευσε και στις τάξεις των παλαιοημερολογιτών. Ο κάθε φιλόδοξος παλαιοημερολογίτης ιερομόναχος μπορεί να κάνει διάσπασή μιας παρατάξεως, με μιά ανόητη δικαιολογία και να γίνει αρχιεπίσκοπος. Αν οι παλαιοημερολογίτες ενώνονταν και έκαναν κάθαρση στον κλήρο, θα μπορούσαμε και εμείς οι νεοημερολογίτες σ' αυτούς τους δύσκολους καιρούς, που προδίδεται η Ορθοδοξία, να καταφύγουμε σ' αυτούς και να δώσουμε τη μάχη εναντίον των σκοτεινών δυνάμεων· αλλά μας στέρησαν αυτή την χαρά με τις διαιρέσεις τους οι παλαιοημερολογίτες.

"Σ": Εύχομαι οι παραπάνω τοποθετήσεις του αγίου - κατ' εμάς - γέροντα Αυγουστίνου (αλλά και ο ενθουσιασμός, με την οποία τις αποδέχεται το ακροατήριο) να προβληματίσουν όλους τους χριστιανούς, παλαιοημερολογίτες και νεοημερολογίτες, προς δόξαν Θεού και σωτηρία εαυτών και αλλήλων.

5 σχόλια:

Stelios P. είπε...

"Ο κάθε φιλόδοξος παλαιοημερολογίτης ιερομόναχος μπορεί να κάνει διάσπασή μιας παρατάξεως, με μιά ανόητη δικαιολογία και να γίνει αρχιεπίσκοπος. Αν οι παλαιοημερολογίτες ενώνονταν και έκαναν κάθαρση στον κλήρο, θα μπορούσαμε και εμείς οι νεοημερολογίτες σ' αυτούς τους δύσκολους καιρούς, που προδίδεται η Ορθοδοξία, να καταφύγουμε σ' αυτούς και να δώσουμε τη μάχη εναντίον των σκοτεινών δυνάμεων· αλλά μας στέρησαν αυτή την χαρά με τις διαιρέσεις τους οι παλαιοημερολογίτες."
Απο το καλύτερο που εχω διαβάσει!

Ανώνυμος είπε...

Φιλε, Στελιο,θα πρεπει να γνωριζεις οτι η Εκκλησια Του Χριστου ειναι εδω και σας περιμενει να ενταχθειτε σ Αυτην.Αλλο παραταξεις,και αλλο Εκκλησια.Ασφαλως, οι νεοημερολογιτες δεν ειναι εκκλησια,ειναι αιρεσις,ειναι οικουμενισμος και Θεομαχοι.Εκει που θα βρεις,ανοθευτον Αποστολικη Διαδοχη και Ομολογια Πιστεως,κατι που δεν εχουν ουτε οι νεοημερολογιτες ουτε βεβαιως,οι διαφοροι παλαιοημερολογιτες,εκει ειναι η Εκκλησια Του Χριστου.Αυτες τις δυο Πτερυγες της Εκκλησιας,θα τις βρεις στον Μεσογαιας Λαυρεωτικης,κ.Κηρυκον,και στην Συνοδο του ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΣΤΟΥΡΑΙΤΗΣ

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Ώστε είμαστε αίρεση και θεομάχοι, αδελφέ...
Λυπάμαι που μας χαρακτηρίζει έτσι κάποιος, που εγώ είμαι έτοιμος να τον θεωρήσω ορθόδοξο αδελφό μου.
Πιστεύω με βεβαιότητα ότι σ' αυτό το ιστολόγιο έχει τεκμηριωθεί επαρκώς ότι δεν είμαστε ούτε αίρεση, ούτε θεομάχοι. Εκείνοι δε που κατονομάζεις ως Εκκλησία, αδελφέ, δεν είναι παρά μία από τις πολλές παρατάξεις στο χώρο του "πατρίου". ΚΑΘΕ παράταξη έχει να πει τα ίδια για τον εαυτό της και - επίτρεψέ μου - καλό είναι να μην είμαστε τόσο απόλυτοι.
Νομίζω ότι στην ενότητά μας ΑΓΙΟΙ ΝΗ θα βρεί ο ενδιαφερόμενος αρκετούς αγίους, που η παρουσία τους καταδεικνύει ότι η Εκκλησία του ν.ημ. δεν είναι αίρεση.
Ομοίως, προτείνω την ανάρτηση
http://syghorisis.blogspot.gr/2013/05/blog-post.html
και
http://syghorisis.blogspot.gr/2013/11/blog-post_24.html
και γενικά την ενότητά μας ΒΙΒΛΙΟ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, που θεωρώ (άσχετα αν νομίζει έκαστος ότι το έχει απαντήσει ή όχι) ότι βάζει πολλά ζητήματα στη θέση τους.
Ευχαριστώ και ο Θεός μαζί σας.

Ανώνυμος είπε...

Λεγει ο Κυριος '' ο ακουων υμας,εμε ακουει,και ο αθετων υμας,εμε αθετει''.Αυτα, βεβαιως,αφορουν στους αγιους πατεραςτων οικουμενικων,των τοπικων,και των Πανορθοδοξων Συνοδων.Επισης, και σε μεμονομενους αγιους,οταν οι θεσεις τους απτονται της Ορθοδοξου Πιστεως.Ο νεοημερολογιτισμος ενεπτυσε και συνεχιζει να το κανει,στην Α καιΒ Οικουμενικη Συνοδο,οι οποιες αποφαινονται περι Μιας Εκκλησιας,περι ισημεριας στις 8 Μαρτιου,περι πανσεληνου,περι πασαχαλιου απο 22 Μαρτιου εως 25 Απριλιου.Οι Πανορθοδοξες Συνοδοι του 16ου αιωνα,αναθεματισαν,εθεσαν,δηλαδη,εκτος Εκκλησιας ολους αυτους που θα τολμησουν την τρισκαταρατον αλλαγη του ημερολογιου,για λογους οικουμενισμου,ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ... Εκτος, λοιπον, Εκκλησιας Του Χριστου δεν σωζεται κανεις.Μεγαλυτερη αιρεση απο τον νεοημερολογιτισμο-παπισμο,που ειναι οικουμενισμος,και που οδηγει σε πληρη εκκοσμικευση,θα πρεπει να ψαξει κανεις πολυ για να βρει στην εκκλησιαστικη ιστορια
... Χαριλαος Στουραιτης.

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Σφάλλετε, αγαπητέ. Επαναλαμβάνετε τα στερεότυπα των παλαιοημερολογιτών. Νεοημερολογιτισμός-παπισμός γράφετε. Οποία συκοφαντία! Μήπως δεν υπάρχουν στο ν.ημ. αντιπαπικοί αγωνιστές; (Διαβάστε και το άρθρο μας Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος: παλαιό ή νέο ημερολόγιο;
http://syghorisis.blogspot.gr/2013/02/blog-post_15.html).
Αντίστοιχα, οι νεοημερολογίτες κατηγορούν τους παλ/τες για πρόκληση σχίσματος, αμαρτία μεγάλη. Κάθε πλευρά έχει τα επιχειρήματά της και το πρόβλημα, αν λυθεί, θα λυθεί με διάλογο και όχι με λιθοβολισμούς.
Παρακαλώ, απλώς μελετήστε αυτά που σας προτείνω στη προηγούμενη απάντησή μου.
Ο Θεός μαζί σας. Ευχαριστώ.