ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΠΟΥ ΤΕΛΕΣΑΝ ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΕΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΕΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΡΩΤΩΝ ΠΑΛΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ «ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ» ΕΝ ΕΤΕΙ 1960 ΚΑΙ 1962 - ΑΠΟ ΠΑΛΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ
Από το ιστολόγιο Την ενότητα της Πίστεως
Ο «φλωρινικός» κλάδος παλιοημερολογιτών, μετά το θάνατο του Χρ. Καβουρίδη και προσπαθώντας να αντιμετωπίσει την παντελή έλλειψη επισκόπων εντός του, αναζήτησε σύνοδο να χειροτονήσει παλιοημερολογίτες επισκόπους στα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας, Ιεροσολύμων, Μόσχας, Σερβίας, στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία Διασποράς, καθώς και σε μεμονωμένους Έλληνες επισκόπους (π.χ. Ευλόγιο Κουρίλα) τουλάχιστον. Άπαντες αρνήθηκαν και παρέπεμψαν τους παλιοημερολογίτες Ελλάδος να χειροτονηθούν από την Εκκλησία της Ελλάδος και να έρθουν σε συμβιβασμό μαζί της. Προκειμένου να αποφύγουν ειδικά την Εκκλησία της Ελλάδος, οι συγκεκριμένοι παλιοημερολογίτες βρήκαν κάποια κατ’ αυτούς λύση στις ΗΠΑ.
Στις αρχές του έτους 1961 ήρθε στην Ελλάδα ο αρχιμανδρίτης Ακάκιος Παππάς και ισχυρίστηκε σε συνεδρίαση συλλόγου του οικείου κλάδου παλιοημερολογιτών ότι είναι χειροτονημένος ως ορθόδοξος επίσκοπος με κανονική χειροτονία, χωρίς να αποκαλύψει πότε από ποιον/ποιους, πού κλπ χειροτονήθηκε κανονικά επίσκοπος και χωρίς να προσκομίσει οιοδήποτε χειροτονικό έγγραφο. Αυτός κατόπιν, το 1962 στην Ελλάδα, μαζί με Ρώσο επίσκοπο εν Χιλή της ΡΟΕΔ, ονόματι Leonty Filippovitch, χειροτόνησαν μαζί τον Αυξέντιο Πάστρα ως επίσκοπο. Κατόπιν άρχισε η χειροτονία πολλών παλιοημερολογιτών επισκόπων από το συγκεκριμένο κλάδο παλιοημερολογιτών.
Εντός του φλωρινικού κλάδου των παλιοημερολογιτών σοβούσε μεγάλη ένταση και εκτοξεύονταν γραπτώς και προφορικώς κατηγορίες εναντίον του Ακάκιου Παππά ως «ψεύτη», «απατεώνα» κλπ, διότι δεν έδινε στοιχεία για τη χειροτονία του. Μόλις 10 χρόνια μετά έγινε γνωστό πως «ο Ακάκιος Παππάς χειροτονήθηκε επίσκοπος στο Detroit, USA από δύο (ή έναν) επισκόπους (ή επίσκοπο) της ΡΟΕΔ».
Ας δεχθούμε ότι πράγματι διαβάστηκαν οι σχετικές ευχές περί χειροτονίας επισκόπου για τον Ακάκιο Παππά το 1960 στις ΗΠΑ.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ:
01] Η «χειροτονία» του Ακάκιου Παππά έγινε το Δεκ. 1960 στις ΗΠΑ από τον επίσκοπο Chicago & Detroit Seraphim και «ακόμη έναν επίσκοπο» της Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Διασποράς (ΡΟΕΔ), σύμφωνα με φωτοτυπία από χαρτί βεβαίωσης που εμφανίστηκε κατόπιν στον παλιοημερολογίτικο τύπο, υπογεγραμμένο από (μόνο) τον επίσκοπο Σικάγου Σεραφείμ.
02] Το έτος 1969 δημοσιεύτηκε ότι η χειροτονία αυτή τελέστηκε από δύο επισκόπους της εν λόγω ΡΟΕΔ, λάθρα της οικείας συνόδου, που ο δεύτερος ήταν ο επίσκοπος Σεβρών και Κεντρικής Ευρώπης Teofil Ionescu, σύμφωνα με φωτοτυπία από βεβαίωση αναγνώρισης της «συνόδου του αρχιεπισκόπου Αυξεντίου» και άλλης φωτοτυπίας βεβαίωσης περί αναγνώρισης των χειροτονιών του Ακακίου Παππά. που εμφανίστηκε στον παλιοημερολογίτικο τύπο. Το ένα από αυτά τα έγγραφα φέρει υπογραφές από επισκόπους της ΡΟΕΔ, συγκεκριμένα από 10 επισκόπους (τα μέλη της συνόδου της ΡΟΕ ήταν 21). Το άλλο είναι προσωπική επιστολή του προέδρου της συνόδου ΡΟΕΔ, Φιλάρετου Βοσνεσένσκι, προς τον «Αρχιεπίσκοπο Αυξέντιο». Επίσης, δεν έχουν αριθμό πρωτοκόλλου εξερχομένου, ούτε συνοδική σφραγίδα, ούτε την προβλεπόμενη μορφή, ούτε θεωρούνται χειροτονικά έγγραφα, αλλά άλλου είδους βεβαιώσεις/γνωστοποιήσεις.
03] ο επίσκοπος Seraphim Ivanov του Detroit & Chicago της ΡΟΕΔ, ο επίσκοπος Teofil Ionescu Σεβρών Γαλλίας και Κεντρικής Ευρώπης και ο επίσκοπος Χιλής και Νοτίου Αμερικής Leonty Filippovitch ήταν μέλη της συνόδου ΡΟΕΔ που έδρευε στις ΗΠΑ.
04] η σύνοδος ΡΟΕΔ δεν αναγνωριζόταν ποτέ έως το έτος 2007 από το Πατριαρχείο Μόσχας.
05] η σύνοδος ΡΟΕΔ αναγνωριζόταν ανέκαθεν εμπράκτως ως έγκυρη από τις ιερές συνόδους του Πατριαρχείου Σερβίας και του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και είχε πλήρη κοινωνία με αυτά, τα οποία είχαν πλήρη κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία είχε σε χρήση το διορθωμένο ιουλιανό ημερολόγιο.
06] η σύνοδος ΡΟΕΔ δεν είχε επίσημη αλληλογραφία ή οποιαδήποτε επικοινωνία με τις ιερές συνόδους άλλων τοπικών Εκκλησιών και Πατριαρχείων, αλλά είχε εκκλησιαστικές σχέσεις και κοινωνία με κληρικούς όλων των βαθμίδων αυτών (πλην Μόσχας).
07] κληρικοί της ΡΟΕΔ, με τους οποίους ήταν μέλη της ίδιας συνόδου και συλλειτουργοί οι επίσκοποι Seraphim Ivanov και Teofil Ionescu, όπως και οι ίδιοι, συλλειτουργούσαν με Ελληνοαμερικανούς, Σέρβοαμερικανούς, Ρωσοαμερικανούς κλπ ιερείς, που συλλειτουργούσαν με τον Πρόεδρο της Ελληνοαμερικάνικης Αρχιεπισκοπής Βορείου και Νοτίου Αμερικής Ιάκωβο Κουκούζη και με τον Σέρβο άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, που αμφότεροι είχαν πλήρη κοινωνία με όλες τις τοπικές Εκκλησίες και Πατριαρχεία, π.χ. και με τον τότε Οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα.
08] η ΡΟΕΔ είχε ιερείς και επισκόπους που συλλειτουργούσαν στην Ευρώπη σε ναούς και με ιερείς του Οικουμενικού Πατριαρχείου και άλλων τοπικών Εκκλησιών, εκτός μόνο του Πατριαρχείου Μόσχας.
09] η ΡΟΕΔ διέθετε στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη ενορίες με το παλιό και με το νέο ημερολόγιο, χωρίς κανένα εσωτερικό ή εξωτερικό πρόβλημα στις επίσημες, ανεπίσημες ή ημιεπίσημες σχέσεις με άλλες Εκκλησίες.
10] η ΡΟΕΔ απέστειλε παρατηρητές στη Β' βατικάνειο συνέλευση το 1960-1963, κατόπιν πρόσκλησης του ίδιου του τότε αιρετικού πάπα Ρώμης (πράγμα που η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έκανε), δηλαδή στη συνέλευση των λατίνων κατά την οποία εγκρίθηκε από τον παπισμό η ενδυνάμωση του θεσμού της ουνίας, η προσδοκία των λατίνων περί κοινωνίας απάντων με τον ίδιο τον πάπα Ρώμης κλπ.
11] η ΡΟΕΔ είχε ανώτερους κληρικούς, όπως ο Αρχιεπίσκοπος Γενεύης Αντώνιος και ο ίδιος ο πρόεδρός της Φιλάρετος, που συλλειτούργησαν σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις με τον επιφανή Σέρβο π. Αθανάσιο Γέφτιτς, ο οποίος συλλειτουργούσε με τον τότε Οικουμενικό Πατριάρχη (Αθηναγόρα). Ομοίως (όπως είπαμε) με τον άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, ο οποίος επίσης είχε κοινωνία με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα. Με αυτούς συλλειτουργοί και εκκλησιαστικώς όμαιμοι ήταν οι επίσκοποι Seraphim, Teofil και Leonty.
12] η χειροτονία του Ακάκιου Παππά τελέστηκε, κατά τα δημοσιεύματα, σε μικρό ιδιωτικό ναό στο Detroit, στον οποίο χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά το νέο ημερολόγιο, πράγμα που ήταν σε γνώση του Ακάκιου Παππά.
13] ο φερόμενος ως ένας από τους δύο χειροτονήσαντες τον Ακάκιο Παππά ήταν ο επίσκοπος Teofil Ionescu (Ρουμάνος), ο οποίος χρησιμοποιούσε πάντα το νέο ημερολόγιο και μόνο αυτό.
14] ο επίσκοπος Teofil Ionescu διέψευσε πολλάκις γραπτώς και προφορικώς τη συμμετοχή του στην εν λόγω χειροτονία, έγραψε μάλιστα πως δεν γνωρίζει τίποτε γι’ αυτήν.
15] Ο επίσκοπος Seraphim Ivanov ποτέ δεν αποκάλυψε ποιος ήταν ο «συγχειροτονών» τον Ακάκιο Παππά. Παλιοημερολογίτικα περιοδικά στην Ελλάδα ανέφεραν ότι «το στόμα του έκλειναν βαρύτατοι όρκοι».
16] Ο επίσκοπος Teofil Ionescu σπούδασε Προτεσταντική θεολογία στο πανεπιστήμιο του Παρισιού.
17] Ο επίσκοπος Leonty Filippovitch πολλάκις συμμετείχε σε συμπροσευχές με αιρετικούς λατίνους, τόσο στην Αμερική, όσο και στην Ευρώπη, ακόμη και σε κηδεία… καρδιναλίου, από την οποία σώζεται μία φωτογραφία. Υπ' όψιν ότι τότε λαμβάνονταν σε ναούς και σε επίσημες περιστάσεις πολύ λιγότερες φωτογραφίες από σήμερα.
18] Οι παλιοημερολογίτες θεωρούν σε δημοσιεύματά τους σοβαρότατο λόγο απόσχισης από την Εκκλησία της Ελλάδος τη χρήση του νέου ημερολογίου και αποφεύγουν αυστηρά την επαφή με όσους το χρησιμοποιούν. Ορισμένες παρατάξεις παλιοημερολογιτών θεωρούν ακόμη και αίρεση τη χρήση του νέου ημερολογίου.
19] Οι παλιοημερολογίτες θεωρούν αιρετικούς τους Οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα και Αρχιεπίσκοπο Β. & Ν. Αμερικής Ιάκωβο Κουκούζη, όπως τους αποκαλούν σε περιοδικά τους.
20] Οι παλιοημερολογίτες θεωρούν αιρετικούς ή σχισματικούς ή σχισματοαιρετικούς ή αναθεματισμένους όσους συμμετέχουν σε συμπροσευχές με λατίνους, σε συνέδρια αλλοδόξων, ακόμη και όσους έχουν τιμητικές διακρίσεις ή σπουδές σε πανεπιστήμια ρωμαιοκαθολικών κρατών (π.χ. Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος).
21] Οι παλιοημερολογίτες τονίζουν σε περιοδικά τους ότι «ο κοινωνών αιρετικοίς αιρέσει κοινωνεί. Ο μνημονεύων αιρετικώ συνεπάγεται μετά τούτου τη αιρετική απωλεία. Ο μη μνημονεύων αιρετικοίς, αποτειχίζει εαυτόν εκ ψευδεπισκόπων».
22] Οι παλιοημερολογίτες οιασδήποτε φλωρινικής/αυξεντιακής παράταξης ποτέ από το 1960 έως σήμερα δεν έχουν επιδείξει δημοσίως τα πρωτότυπα σχετικά έγγραφα περί των χειροτονιών αυτών (αλληλογραφία, βεβαιώσεις κλπ) που φέρονται να κατέχουν, παρά μόνο έχουν αναπαραγάγει φωτοτυπίες ή φωτογραφίες αυτών σε περιοδικά και ιστοσελίδες τους. Δεν έχουν δημοσιεύσει επίσης εάν σώζονται και πού βρίσκονται τα πρωτότυπα. Οι παλιοημερολογίτες ματθαιικών παρατάξεων αμφισβητούν ακόμη και την ύπαρξη αυτών.
*****
"Συγχώρησις":
Τι φανερώνουν αυτά; Ότι έχουν γίνει λάθη και υπάρχουν ανακολουθίες, αντιφάσεις και αδυναμίες εκατέρωθεν και οι αδελφοί μας του π.ημ. δεν είναι "η γνήσια Εκκλησία του Χριστού", που ποτέ δεν έσφαλε, έναντι ημών των "σχισματικών, εκπεσόντων και απόβλητων" νεοημερολογιτών.
Για τις χειροτονίες των ΓΟΧ από τους Ρώσους της Διασποράς, δείτε επίσης από το βιβλίο του π. Βασιλείου Παπαδάκη Το σχίσμα του ζηλωτικού παλαιοημερολογιτισμού:
Οι χειροτονίες των Φλωρινιακών Γ.Ο.Χ.
Οι χειροτονίες των Ματθαιικών Γ.Ο.Χ.
Αναληθείς οι ιστορικές μαρτυρίες περί χειροτονίας επισκόπου υφ᾿ ενός επισκόπου
Η χειροθεσία των Ματθαιικών από την Σύνοδο των Ρώσων της Διασποράς
Ακύρωσις της πράξεως της χειροθεσίας των Ματθαιικών
Ευχαριστώ.
16 σχόλια:
Με λίγα λόγια ο τελευταίος Επίσκοπος ήταν ο σεβαστός και άξιος Μητροπολίτης Χρυσόστομος Καβουρίδης ήταν ο τελευταίος Ορθόδοξος επίσκοπος, Σημείωση θεωρείτε Άγιος απο τους κύκλους των ΓΟΧ αλλά ποτέ δεν "τρέξανε" να το φωνάξουν) γιατί ναι μεν από την πλευρά των ΓΟΧ είναι αντικανονικές οι χειροτονίες, του 1960 και μετά και ναι μεν από την άλλη οι Νεοημερολογίτες στερούνται της χάριτος, διότι η εκκλησία των Ν.Η έχει κάνει άρση των αναθεμάτων της Λατινικής εκκλησίας αν δεν κάνω λάθος, (Ανάθεμα = εκτός εκκλησίας) άρα άρση = εντός. Στο τέλος κάθε λειτουργίας στο Άγιο Όρος μνημονεύουν τον κ Βαρθολομαίο που με την σειρά του είναι σε κοινωνία με όλες τις ετερόδοξες εκκλησίες του κόσμου και με αλλόθρησκους ακόμη. Με λίγα λόγια παιδιά η ορθοδοξία πέθανε. Αλλά δεν πειράζει γιατί οι πιστοί του Ν.Η. είναι στην ορθή εκκλησία, ενω οι εκκλησίες τους σιγά σιγά Λατινίζουν, οι ιερείς πλέον είναι με κοντό κουρεμένα μαλλιά και γένια μόλις μιας εβδομάδας, οι ναοί θυμίζουν μέρος εργασίας από το τόσο φως, που μόνο πνευματικότητα δεν αποπνέουν (μετά πώς οι νέοι να μην τρέχουν στις ανατολικές θρησκείες), βλέπεις γυναίκες 55+ με παντελόνια στις θέσεις των ανδρών, Τα στασίδια σιγά σιγά καταργούν και παίρνουν θέση οι καρέκλες. Έχω δει εκκλησία με νέον επιγραφή από έξω, και αντί καντήλες λαμπάκια. Αλλά δεν πειράζει έχουν την χάρη, γιατί άλλωστε τα περί δόγματος είναι για τους θεολόγους εσείς (λένε τους πιστούς του Ν.Η) πρέπει να κάνετε καλές πράξεις αυτό είναι που μετράει (όπως οι Λατίνοι).
Συγγνώμη αλλά πιο χάλια δεν πάει νομίζω..
Και συμπληρώνω με αυτό
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2014/10/blog-post_21.html
Και επίσης ο Ὁ Ἅγιος Μητροπολίτης Φιλάρετος δέν αναγνώρισε την χειροτονία του π. Ακακίου οπότε αυτο δεν εκλείπει την "παρανομία";
Όμως, αδελφέ, όλα τα παραπάνω δεν ανατρέπουν το ότι με τα κριτήρια των ΓΟΧ και οι Ρώσοι της Διασποράς είναι απορριπτέοι, όπως και οι νεοημερολογίτες. Ναι ή όχι;
Η άρση των αναθεμάτων έγινε μονομερώς από τον πατριάρχη Αθηναγόρα και τον πάπα Παύλο Β΄. Δεν έχει οικουμενική ισχύ. Οι παπικοί δεν είναι εντός Εκκλησίας και, αν και γίνονται συμπροσευχές (κάκιστα), δεν γίνονται συλλείτουργα, δηλ. να τελεί τη θεία μετάληψη ο παπικός κληρικός ή/και να μεταλαμβάνει μαζί με τους ορθοδόξους.
Ο Οικουμενισμός ασφαλώς είναι πρόβλημα, αλλά πολλοί ορθόδοξοι του ν.ημ. αγωνίζονται για τη λύση του.
Η Εκκλησία του ν.ημ. δεν έχει στερηθεί τη χάρη, διότι εμφανίζει αγίους και θαύματα ακριβώς όπως και πριν την αλλαγή του ημερολογίου.
Ελάχιστα δείγματα:
http://syghorisis.blogspot.gr/2013/08/blog-post.html
http://syghorisis.blogspot.gr/2013/05/blog-post.html
Επίσης, αξίζει να δείτε:
Ο Οικουμενισμός επί Τουρκοκρατίας και η αντίδραση των τότε αγίων...
http://syghorisis.blogspot.gr/2013/11/blog-post_24.html
Σας ευχαριστώ.
Οχι γιάτι υπάρχουν διάφοροι Παλαιημερολογίτες, εγω προσωπικά πιστευω στην ιδεολογία του συγχωρεμένου π. Μαύρου, εν Δύναμή και εν ενεργεία. Η εκκλησιά του Νέου είναι υπόδικη αυτό δεν στερεί την ιεροσύνη, ούτε ακυρώνει την χειροτονία στην Αμερική που έλαβε μέρος και απο το Ν.Η. πόσο μάλον οταν αναγνωρίστηκε απο Άγιο.
Μονομερώς δεν το λες αυτό αφού έγινε και απο τις 2 πλευρές. (για την άρση)
Αυτο με τον κλήρου που κάνει αγώνα εναντιον του Οικουμενισμού δεν το σχολιάζω...
Επίσης αυτό με συνλλειτουργα και συμπροσευχές θα κάνω εναν παραλληλισμό.
Είμαι παντρεμένος και η γυναίκα μου αρχιζει σιγα σιγα και βγαίνει με άλλον. Σιγά σιγά γίνετε φανερό και βγαίνουν επίσημα. Εγώ όμως λέω σαν Άντρας της οτι δεν υπάρχει μοιχεία αν δεν έχει γίνει ερωτική γενετήσια πράξη. Σιγα σιγα τον φέρνει στο σπίτι μου κάνουν διάφορα ερωτικά αλλα όχι το γενετήσιο και εγώ λέω, Ααα δεν υπάρχει μοιχεία, αλλά αν γίνει τοτε θα την χωρίσω.
Αυτό ακριβώς κάνει η εκκλησιά του Νέου.
Θαύματα γινονται σε όλο τον κόσμο, αυτο δεν σημαίνει οτι υπάρχει χάρη άλλα οτι ο Θεος ενεργεί σε όλο το σύμπαν, το αν θα σωθούν έχει να κάνει με την χάρη.
Γιατί με το παλιό δεν γίνονται θαύματα; Εγώ προσωπικά έχω αρκετά.
Επίσης να αναφέρω ότι προέρχομαι απο την εκκλησία του Νέου (Γονείς) δεν γεννήθηκα στο παλιό.
Θα σχολιάσω μόνο τα εξής:
Μονομερή χαρακτηρίζω την άρση από πλευράς του Οικ. Πατριαρχείου, ότι δηλ. δεν έγινε από πανορθόδοξη σύνοδο.
Είτε το σχολιάσετε είτε όχι, στην Εκκλησία του ν.ημ. γίνεται έντονος αγώνας κατά του Οικουμενισμού. Ναι, υπάρχει πρόβλημα, επαναλαμβάνω, αλλά και στις τάξεις των ΓΟΧ υπάρχουν άφθονα προβλήματα.
Εφόσον κατά τη γνώμη σας στην Εκκλησία του ν.ημ. υπάρχει ιεροσύνη και χάρις, τότε ο άνθρωπος μπορεί να γίνει άγιος και εκεί. Άρα καλώς μένουμε σ' αυτήν, ακόμη και όσοι διαφωνούμε με τα οικουμενιστικά ανοίγματα ορισμένων αρχιερέων της.
Θαύματα γίνονται σε όλο τον κόσμο, αλλά εδώ έχουμε θαύματα και αγίους σε μια αδιάσπαστη συνέχεια με πριν την αλλαγή του ημερολογίου. Ο Θεός δεν θα τόνιζε με την απουσία θαυμάτων ότι χάσαμε τη χάρη Του; (Είπατε ότι δεν τη χάσαμε, αυτό μου αρκεί).
Ευχαριστώ. Ο Θεός μαζί σας.
Ωραία. Αυτο που θελω να ρωτήσω γιατί πάλι εχω μπερδευτεί με το παραπάνω άρθρο οι Γοχ έχουν χάρη; η οχι; και δεν μιλάω για τους ματθαιικους τους βγαζω ο εξω, ουτε διάφορους απο τον χωρο του Ν.Η. που για ηθικά παραπτωματα εκδιοχθηκαν και δημιούργησαν νεα σύνοδο.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, και οι ΓΟΧ έχουν χάρη, ασφαλώς όχι όλοι, αλλά κάποιες ομάδες τους. Ο λόγος είναι ότι το σχίσμα έγινε για λόγους πίστης και όχι από προσωπικές φιλοδοξίες.
Ποιοι έχουν χάρη; Δεν το ξέρω.
Όμως η δική μου γνώμη δεν έχει σημασία. Η Εκκλησία πρέπει να γνωμοδοτήσει, να συζητήσει και να λυθεί επιτέλους το σχίσμα.
Φυσικά, δεν διεκδικώ καμιά αυθεντία για τη γνώμη μου. Το ξαναλέω. Απλώς ζητώ διάλογο ορθοδόξων νέου και παλαιού εορτολογίου.
Μαθαίνω ότι γίνονται διάλογοι της Εκκλησίας του ν.ημ. με μικρές ομάδες ή μονές ΓΟΧ. Μακάρι να ξέραμε κάτι περισσότερο, αλλά και να γινόταν μια σοβαρή προσπάθεια, που μπορεί να έχει αποτέλεσμα.
Τα έχουμε γράψει αλλού και ίσως τα ξαναγράψουμε στο μέλλον. Έχει ο Θεός.
Ευχαριστώ.
Ναι η αλήθεια ειναι δεν ξερουμε ποιος ακριβώς ας μην αμαρτανω. Και εγω μαζι σας καλο αγώνα να έχετε και ο Θεός να σας δίνει δύναμη.
Συγχωρείστε με τον αμαρτωλό.
Σας ευχαριστώ, αδελφέ.
Ο Θεός μαζί σας.
Βρήκα αυτό τυχαία στο ίντερνετ. Τὰ Χειροτονητήρια τῶν Ἐπισκόπων Ἀκακίου Παππᾶ καὶ Αὐξεντίου Πάστρα. Δεν γνωρίζω την γνησιότητα του.
http://www.slideshare.net/SpyridonVoykalis/acacianconsecrationcertificates-39568117
Η τελευταία επίσκεψη μου εις το Άγιο Όρος, είχε θεματολογία τις χειροτονίες του 60. Επιδή έχω σχέση με ζηλωτές πατέρες μου ήταν σχετικά εύκολο να τους επισκεφτώ και να μιλήσω μαζί τους για αυτό το θέμα.
Δεν θα αναφερθώ σε ονόματα αλλά θα γράψω πολύ περιληπτικά μερικές από τις απόψεις τους.
1. Σημαντικό ποτέ δεν αναφέρθηκαν για εγκυρότητα των μυστηρίων και για τις 2 μεριές (Π. ημ και Ν ημ.) λέγαν οτι αυτά τα κρίνει ο Θεός. Οπότε αγαπητοί φίλοι μου του Παλιού και του Νέου σταματήστε να παίζετε τους Θεούς!
2. Όλοι ομολόγησαν ότι οι χειροτονίες του 60 (τις ονομάζω έτσι του π. Ακακίου Παπά) δεν ήταν ότι καλύτερο και είναι κάτι που τους σκανδαλίζει εν μέρη.
3. Ο Ρουμάνος (π. Ιονέσκου) ομολόγησε ότι συμμετείχε στην χειροτονία, είχε γραφτεί σε περιοδικό του Νέου στην Ρουμανία (αν θυμάμαι καλά)
4. Ο μεγάλος πόλεμος του κράτους εκκλησίας της εποχής (που εξηγεί την βιαστική χειροτονία) δεν άφηναν ιερείς του Πατρίου να φύγουν απο Ελλάδα, δηλαδή δεν τους έβγαζαν διαβατήριο. Η ασφάλεια και η αστυνομία είχε πάρει διαταγές για πλήρη αποκλεισμό!
5. Κατηγορούσαν με μεγάλη λύπη τους Επισκόπους του Πάτριου για τις διασπάσεις και τις παρατάξεις οτι τους νοιάζει η θέση και όχι ο αγώνας! Τους καλούν όλους να ενωθούν!
6. Και κάτι άλλο σε συζήτηση με μοναχό (μνημονευτή) μου είχε αναφέρει σε μια προηγούμενη επίσκεψη, ότι οι ζηλωτές κάνουνε μεγάλο αγώνα και οτι είναι το σωστό, και οτι όλες οι μονές έπρεπε να κάνουν το ίδιο.
7.Να αναφέρω ότι και μνημονευτές έχουν καλές σχέσεις με ζηλωτές.
Σε γενική περίληψη οι μοναχοί στο Άγιο Όρος δεν βρίσκονται σε μεγάλη αντιπαράθεση και ζουν αρμονικά αναμεταξύ τους. Τα προβλήματα ξεκινούν απο τον Πατριάρχη και τα "τσιράκια του" που κάνουν θελήματα για να ανεβούν, και προκαλούν τα προβλήματα.
Επίσης και εμείς οι κοσμικοί ας διαβάσουμε λίγο την ιστορία, του νέου ας κατανοήσουν οτι έγινε παράνομα και με πολύ βία η αλλαγή του ημερολογίου και οτι δεν είναι οι 13 μέρες αλλά ο σκοπός της αλλαγής.
Οι του παλαιού ας διαβάσουν λίγο και αυτοί, που με τον υπερβάλλον ζήλων αμαυρώνουν τον αγώνα του Πατρίου και ομιλούν για αιρετικούς και οτι όλοι είναι αιρετικοί κτλ κτλ.
Υπάρχουν αξιόλογοι πατέρες και στις 2 μεριές, και ο Θεός επιτρέπει για κάποιο λόγο να είναι έτσι.
Οπότε του πατρίου καλά είναι να ρίξετε λίγο την ένταση και να ηρεμήσετε, και οι του Νέου να βγείτε λίγο απο την ονειρική χώρα του Εφησυχασμού και να ξεκινήσετε τον αγώνα.
Αυτά και ο Θεός μαζί μας.
Ευχαριστώ για τα σχόλιά σας και την εν γένει στάση σας.
Χρήσιμα όλα αυτά.
Μια ερώτηση μόνο: οι ζηλωτές που γράφετε προφανώς δεν είναι στη μονή Εσφιγμένου, έτσι; Στη μονή Εσφιγμένου δεν έχει εγκατασταθεί τώρα η καινούργια αδελφότητα;
Και οι "μνημονευτές" που αναφέρετε, ότι έχουν καλές σχέσεις με τους ζηλωτές, πού εδρεύουν;
Αν θέλετε να μας πείτε.
Ευχαριστώ. Ο Θεός μαζί σας/μας.
Ναι ξέχασα να αναφέρω, η επίσκεψη μου ξεκίνησε απο Αγία Άννα, μετά πέρασμα από Άγιο Βασίλειο, και μετά Κερασιά. Γενικά με την "Έρημο" και τα διάσπαρτα κελιά εκεί πέρα.
Για Εσφιγμένου δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείται, πια καινούργια αδελφότητα; Εχω να πάω καιρο στην Γνήσια Μονή.
Οι μνημονευτές εδρεύουν στην Αγία Άννα και με τους εκεί ζηλωτές οχι μονο δεν έχουν πρόβλημα αλλά βοηθάει ο ένας το άλλο σε κάποιες περιπτώσεις.
Συγκεκριμένα ένας μοναχός ζηλωτής είπε για την εορτή του Αγίου Αθανασίου που πανηγύριζε η Ι.Μ. Μεγίστης Λαύρας. "Εγώ πήγα και βοήθησα τους πατέρες και το έκανα για τον Άγιο Αθανάσιο γιατι ήθελε να είμαι εκεί, απλά έκατσα έξω στην ώρα της Θείας Λειτουργίας."
Δεν υπήρχε μίσος απλά απογοήτευση για αυτά που γίνονται στις μέρες μας.
Ενα γεροντάκι μου είπε το εξης "Ζουμε στην εποχή που οπως είπε ο προφήτης Δανιήλ, που δεν θα ξέρουμε τι να πιστέψουμε και που να στραφούμε! (αν θυμάμαι καλά τον Προφήτη), και συμπλήρωσε , "στα γόνατα και με δάκρυα στα μάτια να μας φωτίσει ο Θεός τι πρέπει να κάνουμε και που να στραφούμε! Στο Πάτριο το κακό με τις διασπάσεις και στο Νέο η αίρεση του Οικουμενισμού! ο Θεός να μας φυλάει!"
Μετά απο μία αναζήτηση για τον Teofil Ionescu βρήκα αυτο.
http://www.rocorstudies.org/church-people/lives-of-bishops/2009/06/29/archbishop-teofil-ionescu-of-sevres/
και συγκεκριμένα αυτό
Bishop Teofil assisted Archbishop Seraphim (Ivanov, 1897-1987) of Chicago, Detroit, and Midwest America consecrate a bishop for the Greek Old Calendar Church, Bishop Akakios (Pappas) the Elder, of Talantion, on 19 Dec 1960.
Σημερα ειδα ολα αυτα τα οποια αναφερετε,σχετικα με την Εκκλησια Του Χριστου.Αυτο ειμαστε, και οχι παλαιοημερολογιτες ουτε Ματθαιικοι.Ομως η αληθεια ειναι πικρη για εσας τους νεομερολογιτες.Οι Πανορθοδοξες Συνοδοι του 16ου αιωνος,ειναι καταδικαστικες για τον νεοημερολογιτισμο.Σας αναθεματισαν,σας εθεσαν εκτος Εκκλησιας.Η παναιρετικη εγκυκλιος του 1920,που επι τη βασει της εγινε ηαλλαγη,αναφερει στο πρωτο απο τα δεκα σημεια προσεγγισεως με τις αλλες εκκλησιες,με εψιλον μεγαλο,οτι η αλλαγη του ημερολογιου ειναι απαραιτητη προυποθεσις για την ενωση των εκκλησιων.Αυτο ειναι αιρεσις,ειναι οικουμενισμος,ειναι προδοσια της Αμωμητου πιστεως.Προσβαλατε και προσβαλλετε το Εκκλησιολογικο Δογμα,περι Μιας Εκκλησιας.Το ενατο αρθρο του Συμβολου της Πιστεως ομιλει για ΜΙΑΝ.Σ αυτην ανηκουμε,και οχι στον επαρατο νεοημερολογιτισμο ουτε στις πολλες παλαιοημερολογιτικες παραταξεις,που ουτε Ομολογια εχουν,οπως ασφαλως και οι νεοημερολογιτες,ουτε βεβαιως,Αποστολικη Διαδοχη.Ο Αγιος ΠΑΤΕΡΑΣ μας Ματθαιος, ο στυλοβατης της Ορθοδοξιας,ο ισαξιος του αγιου Φωτιου,του αγιου Γρηγοριου του Παλαμα,του αγιου Ιερεμιου του Τρανου και του αγιου Μαρκου του Ευγενικου,ειναι Αυτος που σηκωσε το βαρος ,χαριτι Θεου,ολης της μεγαλης ευθυνης, να κρατησει τις ΔΥΟ ΠΤΕΡΥΓΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΥΠΕΡΙΠΤΑΤΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ,ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΟΛΟΓΙΑ.Και τις δυο αυτες Καταστασεις απωλεσαν,νεοημερολογιτισμος και παλαιοημερολογιτισμος.Οιπρωτοι με την αποδοχη της καινοτομιας,και οι δευτεροιμε την θεωρια περι Δυναμει και ουχι Ενεργεια σχισματος.Αυτα προς το παρονκαι ειμαι ανοικτος για οτιδηποτε. ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΣΤΟΥΡΑΙΤΗΣ
Αγαπητέ αδελφέ,
Θα σας παροτρύνω μόνο να διαβάσετε, σε βάθος χρόνου, και αυτά που γράφουμε στην ενότητα ΠΡΟΣ ΠΗ (δηλ. προς παλαιοημερολογίτες - δεν χρησιμοποιούμε τον όρο υποτιμητικά), τα οποία ίσως έχουν να σας πουν κάτι.
Κατά τη γνώμη μου, είναι πολύ σχετική η ερμηνεία όλων αυτών που με τόση βεβαιότητα αναφέρετε. Στην Εκκλησία του ν.ημ. αναδεικνύονται ακόμη και σήμερα άγιοι (οι δε αρχαίοι άγιοι, η Θεοτόκος και ο Κύριος εμφανίζονται και θαυματουργούν), ακριβώς όπως συνέβαινε και πριν την αλλαγή του ημερολογίου, ενώ οικουμενισμός υπήρχε και σε περασμένους αιώνες χωρίς ούτε η Εκκλησία στο σύνολό της να θεωρηθεί εκπεσούσα και "σχισματική", ούτε οι τότε άγιοι να διακόψουν την κοινωνία και να συμπήξουν ιδιαίτερες "Γνήσιες" Εκκλησίες. Όλα αυτά νομίζω ταπεινά ότι καλό είναι να σας βάλουν σε σκέψεις.
Φυσικά και στην Εκκλησία του ν.ημ. έγιναν και γίνονται λάθη, όπως και στο χώρο του παλ. ημ. Αυτό δεν σημαίνει ότι "εξέπεσε η Εκκλησία" στο σύνολό της.
Σας ευχαριστώ από καρδιάς.
Δημοσίευση σχολίου