Τετάρτη, 7 Αυγούστου 2013

Άγιοι στην Εκκλησία του νέου ημερολογίου

Μια Εκκλησία, εντός της οποίας ο Θεός αναδεικνύει αγίους, ασφαλώς δε μπορεί να χαρακτηριστεί αιρετική και, τολμώ να πω, ούτε σχισματική.
Γι' αυτό, ορισμένοι Ορθόδοξοι του νέου και του παλαιού ημερολογίου αποδίδονται σε αγώνα αποκαθήλωσης των αγίων που αναγνωρίζει η "αντίπαλη" παράταξη.
Στις τάξεις του π.ημ. φαίνεται να υπάρχουν άγιοι, κι αυτός είναι κι ένας από τους λόγους, για τους οποίους συστήθηκε αυτό το ιστολόγιο και ψελλίζει ταπεινά και ανάξια τις ριψοκίνδυνες θέσεις που ψελλίζει... Όμως και στις τάξεις του ν.ημ. εμείς οι νεοημερολογίτες - ας το θέσω με μετριοπάθεια - βλέπουμε και αναγνωρίζουμε πολλούς αγίους. Μερικούς από τους διασημότερους, τους λιθοβολούν άγρια κάποιοι "ζηλωτές" (όπως και τινές δικοί μας, τους διασημότερους παλ/τες αγίους).
Εδώ θα ήθελα να μιλήσω για τρεις αγίους, αναγνωρισμένους από την Εκκλησία του ν.ημ., που φρονώ ταπεινά ότι φανερώνουν την ύπαρξη της αγιότητας στη δική μας (ν.ημ.) Εκκλησία. Η αναφορά μας, παρακαλώ τον Πανάγιο Θεό, να προβληματίσει προς το μετριοπαθέστερο τους αδελφούς μας ΓΟΧ, μήπως θεραπευτούν ορισμένες αμαρτίες εκατέρωθεν.

1. Άγιος Νικόλαος Πλανάς.

Ο άγιος κοιμήθηκε το 1932, δηλ. λίγα μόλις χρόνια μετά την αλλαγή του ημερολογίου, σε πλήρη κοινωνία όμως με την Εκκλησία του ν.ημ., την οποία διακονούσε ως ιερέας. Ήταν θαυματουργός ήδη εν ζωή. Μπορείτε να διαβάσετε γι' αυτόν εδώ και εδώ.
 
2. Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς.

Ο άγιος ήταν Σέρβος, κληρικός της Σερβικής Εκκλησίας και, ως εκ τούτου, ακολουθούσε το παλαιό ημερολόγιο. Όμως η Εκκλησία, την οποία διακονούσε, και ο ίδιος, είχε κοινωνία με την καθ' ημάς Εκκλησία (ν.ημ.) και γι' αυτό κάθε κοινωνία μαζί της είχε και έχει απορριφθεί από τους ΓΟΧ.
Ο άγιος Ιουστίνος ήταν σφοδρός πολέμιος του Οικουμενισμού και των αιρέσεων της Δυτ. Ευρώπης (παπισμού και προτεσταντισμού) και αγωνιζόταν δίνοντας την ορθόδοξη μαρτυρία με πύρινα άρθρα και εξαιρετικά βιβλία. Είναι ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους πνευματικούς Πατέρες μας.
Καταγράφονται δε και θαύματα που επιτελέστηκαν με τις προσευχές του.
Σύντομη βιογραφία του.
Κείμενά του.
Θαύματα διά των προσευχών του.

3. Άγιος Λουκάς ο Ιατρός.

Ο άγιος ανήκε στη Ρωσική Εκκλησία και, ως εκ τούτου, για το ημερολόγιο που ακολουθούσε ισχύει ό,τι και για τον άγ. Ιουστίνο Πόποβιτς. Η Εκκλησία, την οποία διακονούσε, έχει κοινωνία μ' εμάς, όχι με τους ΓΟΧ.
Τα θαύματά του, κυρίως μετά την κοίμησή του (1961), είναι τόσα, που έχει λάβει το χαρακτηρισμό "Θαυματουργός".
Βιογραφία του και οι διώξεις που υπέστη για την πίστη του Χριστού.
Iστολόγιο γι' αυτόν.
Ελάχιστα από τα αμέτρητα θαύματά του.

Άραγε οι τρεις προαναφερθέντες κληρικοί "δεν είναι άγιοι"; Είναι σχισματικοί ψευδοϊερείς, "οικουμενιστές", με άκυρη ιεροσύνη και άκυρα μυστήρια; Ας αναλογιστεί ο καθένας χωρίς φανατισμό και χωρίς θρησκευτική υπεροψία, παρακαλώ (γιατί θαρρώ πως υπάρχει και τέτοια υπεροψία, μεταμφιεσμένη σε "ομολογία").
Οι άγιοι ας μας φωτίζουν.

Παρεπέμπω επίσης στις αναρτήσεις μας:
Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος: Παλαιό ή νέο ημερολόγιο;
Γέροντες του ν.ημ. και Οικουμενισμός 
Θαύματα στην Εκκλησία του ν.ημ.

1 σχόλιο:

Μάρκο Τ είπε...

Υπάρχουν και άλλοι άγιοι του νέου ημερολογίου, εννοώντας τους ήδη επίσημα ανακηρυγμένους, και όχι τους αγίους γεροντάδες και γερόντισσες, που ακόμα δεν έχουν αγιοκαταταχθεί.
1. Όσιος Άνθιμος της Χίου. Ήταν υπέρ του π.η., αλλά για την ενότητα της Εκκλησίας ακολούθησε το ν.η. Κοιμήθηκε το 1961.
2. Όσιος Νικηφόρος ο Λεπρός, πνευματικό τέκνο του οσίου Ανθίμου. Κοιμήθηκε το 1965.
3. Οσία Σοφία της Κλεισουρας. Κοιμήθηκε το 1974. Ακολουθούσε ταυτόχρονα τα δύο ημερολόγια, αλλά ήταν σε πλήρη κοινωνία με την Εκκλησία της Ελλάδος.