Τετάρτη, 14 Αυγούστου 2013

Γέροντες του παλαιού

Τα παρακάτω είναι απόσπασμα ανάρτησης του ιστολογίου (ΓΟΧ) Εγκόλπιο κατά αιρέσεων. Η ανάρτηση καταλήγει στην παρουσίαση της σχέσης του Γέροντα Φιλόθεου Ζερβάκου με το παλαιό ημερολόγιο, στο θέμα αυτό όμως ο συντάκτης σφάλλει. Σχολιάζουμε, στο όνομα του Θεού, το θέμα εδώ.
Το άρθρο αναφέρεται σε παλ/τες Γέροντες, που βιογραφούνται σε έκδοση νεοημερολογιτών. Αυτό του δίνει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού τα πρόσωπα αυτά καταξιώνονται επιπλέον και η καταξίωση αυτή έχει να πει κάτι σε μας, τους νεοημερολογίτες. Παραθέτουμε το απόσπασμα ως έχει, παραβλέποντας τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για την καθ' ημάς Εκκλησία, ως σχισματικής κ.τ.λ.
Ας συνοδευτεί το παρακάτω, αν θέλετε, με μια επίσκεψη στο άρθρο μας Άγιοι στην Εκκλησία του ν.ημ..

Προ 20 περίπου ετών κυκλοφόρησε μια σειρά βιβλίων με αγιορείτικες μορφές. Δέκα βιβλία για αντίστοιχους γέροντες. Μέσα στους αναφερόμενους γέροντες ήταν και τρείς, οι οποίοι δεν είχαν ουδεμία εκκλησιαστική επικοινωνία με την ν.ε. όπως μας λέγει να πράττουμε με οποιαδήποτε αίρεση και σχίσμα, το σύνταγμα των κανόνων Της Εκκλησίας μας. Ανήκαν Στην Εκκλησία Του Χριστού και δεν συμπροσεύχονταν με μοναχούς που εκτός Αγίου Όρους ακολουθούσαν το νέο ημερολόγιο. Ή ιερείς που μνημόνευαν στην Θεία Λειτουργία όνομα σχισματικού νεοημερολογίτη επισκόπου.  

Στον αριθμό Νο 1, παρουσιάζεται ο βίος του π. Ιωακείμ του Αγγιαννανίτη. Ο οποίος ακολουθούσε την Ορθόδοξη Ομολογία [ΓΟΧ]. Δεν μνημόνευε όνομα Πατριάρχη στην Θεία Λειτουργία καθ' ότι συμφωνα με την Ιερά Παράδοση του Αγίου Όρους (Α.Ο.) όταν ο Πατριάρχης είναι σχισματικός ή αιρετικός δεν μνημονεύεται τ' όνομα του στην Ακολουθία ή την Θεία Λειτουργία.

Το αυτό ισχύει και εκτός Α.Ο. βέβαια, για τον οποιοδήποτε ιερέα που θέλει να μείνει πιστός στο Ευαγγέλιο και το Σύνταγμα Κανόνων Της Εκκλησίας Του Χριστού. Πουθενά δεν αναφέρεται αυτό όμως... Η μόνη αναφορά περί ημερολογίου που γίνεται, είναι στην σελ.61, όπου  γράφει: Το θέμα της εκκλησιαστικής καταστάσεως και το ημερολογιακό τον απασχολούσαν ζωηρά. (.......) Τίποτ'άλλο... Κοιμήθηκε το 1.950 !

Το Νο 3 αναφέρεται στη ζωή ενός σύγχρονου Οσίου! Του Γέροντα Καλλίνικου του Ησυχαστή. Ο οποίος ομοίως ακολούθησε την Ορθόδοξη Ομολογία μετά το νεοημερολογίτικο σχίσμα του 1.924. Δεν υπάρχει καμία αναφορά σ'αυτό όμως... Μάλιστα σε μία από τις συνάξεις των Αγιορειτών Γερόντων μετά την αλλαγή του ημερ/γίου κάποιος πρότεινε να μην διακόψουν το μνημόσυνο του Πατριάρχη. Η απάντηση του Οσίου Πατρός ήταν πως αυτή η πρόταση ήταν δαιμονική πλάνη... Τί θ'απαντήσουν σ'αυτό άραγε όσοι λέγουν πως είμαστε εκτός εκκλησίας επειδή δεν μνημονεύουν οι ιερείς μας τους αιρετικούς νεοημερολογίτες επισκόπους; Ίσως απαντήσουν τις πλάνες του Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου, που δημιούργησε μία νέα αίρεση μες στο νέο ημερ/γιο. Την αίρεση του επιφανισμού. Ο Όσιος πατήρ Καλλίνικος κοιμήθηκε το 1.930 ! 

Το Νο 7 παρουσιάζει τον Γέροντα Ιγνάτιο τον Πνευματικό, ο οποίος μετά την αλλαγή του ημερολογίου έμεινε πιστός στην απόφαση της Α' Οικουμενικής Συνόδου περί εφαρμογής του Ιουλιανού ημερολογίου στον ετήσιο κύκλο εορτών Της Εκκλησίας. Κοιμήθηκε 3 έτη αργότερα μένοντας πιστός στις αποφάσεις Των Αγίων Πατέρων ! Και εδώ βλέπουμε απόλυτη σιωπή στο θέμα της Ομολογίας του Μακαριστού Γέροντα..! [...]

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://www.egolpion.com/xrusostomos_gox.print.el.aspx

Μόλις το είδα και σκέφτηκα ότι μπορεί να σου χρησιμεύσει.

Χρόνια Πολλά!

Παναγιώτης Μακρής είπε...

Για να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα σχετικά με το ημερολογιακό ζήτημα η αντίδραση των παλαιοημερολογιτών στην αλλαγή του ημερολογίου ήταν απλή κίνηση μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας αυτό ακριβώς πίστευε και ο μακαριστός πρώην Φλωρίνης και αρχηγός των Γοχ Χρυσόστομος Καβουρίδης για περισσότερα δείτε εδώ :http://www.egolpion.com/xrusostomos_gox.print.el.aspx.

Επειδή το ημερολογιακό ζήτημα είναι πολύ μεγάλο θα αναφερθώ περιληπτικά ελπίζω αυτά που θα γράψω να καλύψουν αρκετές απορίες σας.

όπως ανέφερα με την αλλαγή του ημερολογίου ξεκίνησε η λεγόμενη (όπως εγώ αναφέρομαι σε αυτήν) παλαιό ημερολογιτική κίνηση σε αυτήν την κίνηση όμως δεν έλειπαν οι ακραίοι ζηλωτές που λέγαν ότι η προώθηση του ημερολογίου ήταν αίρεση. Με τον καιρό από τους ηγέτες της κίνησης αυτής άλλοι επέστρεψαν στο νέο ενώ άλλη ακολούθησαν τον ακραίο Ματθαίο έτσι έμεινε μόνος του ο αείμνηστος Χρυσόστομος Καβουρίδης προσπαθώντας να προστατέψει τους παλαιοημερολογίτες από τις ακραίες πλάνες του Ματθαίου και των ομοίων του αλλά και να συνεχίσει τον αγώνα εναντίον του παρανόμως εισαχθέν νέου ημερολογίου προσπαθώντας να προστατέψει τα μέλη αυτής της κινήσεως ώστε να μην δημιουργηθεί σχίσμα. Συνεχίζεται

Παναγιώτης Μακρής είπε...

Συνέχεια

Άρα τώρα έχουμε 2 παλαιό ημερολογιτικές ομάδες των ακραίων του Ματθαίου που κηρύττουν αιρέσεις κηρύττουν ότι το ημερολόγιο είναι δόγμα σωτηρίας κάτι το οποίο έχει καταδικάσει και ο πατέρας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλους και ο Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος αλλά γενικά και άλλοι Γεροντάδες.
Και την μερίδα του Χρυσοστόμου Καβουρίδη ο οποίος προσπαθεί να κρατήσει τους δικούς του μακριά από τις πλάνες του Ματθαίου. Υπό τον φόβο αντίδρασης της δικής του μερίδας ο Χρυσόστομος είχε διακόψει την κοινωνία του με την Ελλαδική Εκκλησία χωρίς όμως ποτέ να θεωρήσει ο ίδιος ότι δεν είναι μέλος της. Οι φωνές των ακραίων όμως άρχισαν να αυξάνονται και στην μερίδα του Χρυσοστόμου με αποτέλεσμα την αιρετικής εγκύκλιο του 1950 την οποία την υπέγραψε ο πατέρας Χρυσόστομος χωρίς όμως να πιστεύει αυτά που υπέγραφε για περισσότερα εδώ:http://www.egolpion.com/xrusostomos_omologia1950.el.aspx. Από όσο γνωρίζω όσο ήταν ζωντανός ποτέ δεν εφάρμοσε την αιρετική εγκύκλιό αυτή. Την υπέγραψε για να ηρεμήσουν τα πνεύματα και να μην προσχωρήσουν στους ακραίους του Ματθαίου οι δικοί του για αυτό και όσο ξέρω ποτέ δεν την εφάρμοσε. Συνέχεια

Παναγιώτης Μακρής είπε...

Με την υπογραφή της Εγκυκλίου αποχώρησαν από τους Γοχ η ομάδα του Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή τι συνέβη ο Γέροντας μετά από ενύπνιο που είχε:
Με πολύ πόνον έκρουε την θύραν του θείου ελέους και ο Πανάγαθος Θεός δεν παρέβλεψε την ταπεινήν δέησίν του.
Εις την έντονην αυτήν προσευχήν, διηγείται ο μακάριος Γέροντας Ιωσήφ, με επήρε ο ύπνος. Τότε βρέθηκα ξαφνικά μόνος μου επάνω εις ένα μικρό κομμάτι του Αγίου Όρους, μέσα εις την θάλασσαν, που ταλαντευόταν από στιγμή σε στιγμή να βυθισθή.
Τρόμαξα και σκέφτηκα, ότι αφού αυτό αποκόπηκε από το σύνολον και ταλαντεύεται, σε λίγο θα βυθισθή και εγώ θα χαθώ. Τότε με ένα δυνατόν πήδημα βρέθηκα εις το σταθερόν μέρος του βουνού. Πράγματι, το μικρόν κομμάτι του βράχου που ευρισκόμουν, το κατέπιε η θάλασσα και εγώ εδόξασα τον Άγιον Θεόν, που με έσωσεν από τον όλεθρον!
Αμέσως συνέδεσα το όνειρον με το θέμα που με απασχολούσε και παρακαλούσα Τον Κύριον, ώστε να μη με αφήσει να πλανηθώ εις την κρίσιν μου''. Τότε άκουσε θεία φωνή να του λέγη:''Η Εκκλησία ευρίσκεται εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως''

Συνεχίζεται

Παναγιώτης Μακρής είπε...

Με τον καιρό γέρασε και έφυγε από την ζωή και ο μακαριστός πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης (ο Κύριος να τον αναπαύσει) δίχως αφήνοντας όμως επισκόπους στους Γοχ για τους λόγους που προανέφερα δεν ήθελε να δημιουργηθεί σχίσμα έτσι καθ' υπέρβασις χειροτονείται αντικανονικώς ο Ακάκιος αρχηγός των Γοχ δυστυχώς όμως δεν φρονούσε τα ίδια με τον προκάτοχό του Χρυσόστομο και έτσι ξεκίνησε και αυτός με την σειρά του να διαδίδει τις κακοδοξίες των Ματθαικών στην δική του παράταξη. Συνεχίζεται

Παναγιώτης Μακρής είπε...

Ο Ακάκιος με την σειρά του προχώρησε σε παράνομες και αντικανονικές χειροτονίες επισκόπων δημιουργώντας παράλληλα με την πραγματική σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος μια παράνομη σχισματική Σύνοδο και έτσι δημιουργήθηκε το σχίσμα μεταξύ της Εκκλησίας και της Φλωρινιακής παρατάξεως με τους Ματθαικούς το σχίσμα έγινε από την στιγμή που εγκατέλειψαν τον Χρυσόστομο και φτιάξανε δική τους παράταξη. Συνεχίζεται

Παναγιώτης Μακρής είπε...

Ερχόμαστε στο τέλος τι έχουμε μέχρι τώρα το ξεκίνημα της παλαιό ημερολογιτικής κινήσεως το οποίο σκοπό είχε την επιστροφή της Ελλάδος στο πάτριο-παλαιό ημερολόγιο. Τον διαχωρισμό των ακραίων-αιρετικών Ματθαικών από την κίνηση αυτή και τη δημιουργία του πρώτου σχίσματος στην Ελλαδική Εκκλησία. Την υπογραφή της αιρετικής εγκυκλίου που υπέγραψε ύστερα από πιέσεις ο Χρυσόστομος (κακώς την υπέγραψε αλλά ας σκεφτούμε τι θα κάναμε και εμείς στην θέση του) την οποία όμως ποτέ δεν εφάρμοσε καθώς δεν την πίστευε κιόλας. Τον θάνατο του Χρυσόστομου την διαδοχή του από τον κακόδοξο Ακάκιο και το τελικό σχίσμα μεταξύ της Ελλαδικής Εκκλησίας και των μελών της παλαιό ημερολογιτικής κινήσεως.

Παναγιώτης Μακρής είπε...

Οι χειροτονίες των Γοχ από την Εκκλησία της Διασποράς ήταν άκυρες προσωπική μου άποψη όσοι Γοχ ιερείς έχουν την θεία χάρη προέρχονται είτε από τον χώρο του νέου χειροτονήθηκαν δηλαδή στο νέο είτε χειροτονήθηκαν από ιερείς της προηγούμενης κατηγορίας μέσα σε όλα αυτά όμως έχουμε και όσους αυτό χειροτονημένους προσχώρησαν στους Γοχ σκεφτείτε το αποτέλεσμα 1 στους 10 σε αναλογία να είναι αυτό χειροτονημένος θα πει 1 στα 10 μυστήρια των Γοχ είναι άκυρα δηλαδή ένας στους 10 Γοχ είναι αβάπτιστος ένας στους 10 Γοχ ιερείς είναι λαϊκός και δεν το ξέρει και τόσα άλλα τα είχατε σκεφτεί αυτά αδελφοί των Γοχ; Αυτά περί του ημερολογιακού ζητήματος από δικής μου πλευράς.

Μάρκο Τ είπε...

Μία διευκρίνιση κατ' αρχήν: Είμαι μέλος της Εκκλησίας της Ελλάδος (ν.η.). Αναφορικά με την μη εγκυρότητα των χειροτονιών των αρχιερέων των Παλαιοημερολογιτών (ΓΟΧ) από τη Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς (ROCOR), γίνεται ένα ουσιώδες λάθος στη συζήτηση του θέματος: Δεν διακρίνεται η μη κανονικότητα μιας χειροτονίας από την ακυρότητα της χειροτονίας. Οι χειροτονίες από την ROCOR σαφώς και δεν ήταν κανονικές, διότι 1. δεν είχαν την επίσημη έγκριση της Ι. Συνόδου των Ρώσων της Διασποράς, 2. χειροτονούσαν αρχιερείς για άλλη αυτοκέφαλη Εκκλησία. Αλλά δεν ήταν άκυρες, το μυστήριο ετελέσθη! Το εξηγώ διαφορετικά: Αν αυτή τη στιγμή τρεις αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος προβούν σε χειροτονία αρχιερέως ερήμην της Ι. Συνόδου, αυτή η χειροτονία είναι αντικανονική μεν, έγκυρη δε από την άποψη του μυστηρίου. Ο πρεσβύτερος όντως έλαβε τον αρχιερατικό βαθμό, είναι επίσκοπος, αν και αντικανονικά χειροτονημένος. Η πρόσφατη χειροτονία επισκόπου Κατάρων από το πατριαρχείο Ιεροσολύμων θεωρήθηκε αντικανονική από το πατριαρχείο Αντιοχείας, επειδή κατά την Αντιόχεια το Κατάρ είναι δικό του έδαφος, άρα θεώρησε ότι έγινε εισπήδηση. Αλλά δεν αμφισβητήθηκε η εγκυρότητα της χειροτονίας, μόνο η αντικανονικότητα. Αν ένας διαζευγμένος ή δίγαμος χειροτονηθεί ιερέας, αυτή η χειροτονία είναι αντικανονική, δεν είναι όμως άκυρη, η ιερωσύνη υφίσταται. Αντίθετα, άκυρη χειροτονία είναι όταν ένας αυτοχειροτόνητος επίσκοπος (ας πούμε, εγώ, όντας λαϊκός) προβεί σε "χειροτονία" κληρικού. Ελπίζω να έγινε αντιληπτή η διαφορά. Αυτή η διάκριση μεταξύ αντικανονικότητας και ακυρότητας της χειροτονίας καλό είναι να γίνεται, διότι βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Παναγιώτης Μακρής είπε...

Ναι μάλλον έχεις δίκιο σχετικά με τις χειροτονίες των Γοχ. Ήταν αντικανονικές αλλά όχι άκυρες.

ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ είπε...

Χαίρομαι για την ανωτέρω συζήτηση και την τελική σύγκλιση.
Θα ήθελα να παραπέμψω σε ένα από τα ιδρυτικά άρθρα μας για μερικές σκέψεις και προβληματισμούς:
http://syghorisis.blogspot.gr/2012/08/blog-post_10.html
Σας ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Τι μου θύμισατε .. :
Μέσα δεκαετίας του 80, στην Παναγούδα, μας είχε μαζέψει ο γέροντας Παίσιος και μας μίλαγε..
Τότε ενας ακροατής, - ρώτησε : Γέροντα η Παναγία πότε γιορτάζει με το νέο ή με το παλαιο ;
Κι ο γέροντας απάντησε :
Βρε ευλογημένε, η Παναγία γιορτάαζει κάθε μέρα.....
Φυσικά ο μακααριστός γέροντας ήταν κατά του σχίσματος ααυτού...